Policy

Policy

 

Avbokning måste ske 24H innan bokat kundbesök.

Vid uteblivet kundbesök debiteras 100% utav det bokade priset,

och fakturan skickas via bokadirekt.se.

 

Viktigt!

Är du försenad mer än 15 min kommer din tid att avbokas då vi inte hinner med din behandling

och du debiteras hela beloppet plus en extraavgift på 30% utav denne summa på vald behandling.

Genom att boka en tid så accepterar du att du debiteras vid

sen avbokning, försening eller utebliven närvaro.

 

Avbokning ska ske minst 24 tim innan bokad behandling!

En No-Show faktura från bokadirekt.se skall betalas innan nästa kundbesök!

 

Har du bokat via bokadirekt.se, så får du en bokningsbekräftelse till din personliga mail du angivit

vid bokning och i det mailet får man även en avbokningskod som du kan använda innan 24H

vid behov på bokadirekt.se. Vi skickar ej SMS-påminnelse för den dag ni bokat era behandling.

För mer information; info@salonggamlaunik.se

 

Är du under 15år? Då vill vi att du har målsmans godkännande, alternativt närvarande.

Detta gäller ej vid 3D Kosmetisk Tatuering och Tandblekning, som du då måste vara fyllda 18år!

 

Reklamation

Om fransförlängningen/nagelförlängningen fallit av inom 3 dagar så kompenserar vi detta med gratis behandling.

Efter 3 dagar får man påkosta en ny påfyllningsbehandling själv, såvida du inte har kommit överens om något annat med din terapeut.

 

Vid missnöjdhet

Inom skönhetsbranschen kan man ej reklamera en känsla. Detta skall kunden påpeka innan hemgång.

Går kunden utanför dörren utan att ha påpekat något kan den ej kräva reklamation i efterhand på grund utav missnöjdhet.

 

Vad säger konsumenttjänstelagen?

”Lagen gäller inte vid behandling av personer t.ex. hos skönhetsspecialister, såvida

den som utför tjänsten har rätt kompetens och nödvändig utbildning”.

Ta gärna tillvara på dina intressen och samråda med din terapeut så att det ej uppstår missförstånd innan behandling.

Din terapeut skall enligt lag informera dig om det är i behov utav tilläggsarbete under din behandling samt avråda dig från att köpa tjänsten om den ej är till rimlig nytta för dig. Terapeuten har rätt till pristillägg om hon har utfört nödvändigt tilläggsarbete eller om tjänsten har blivit dyrare på grund av omständigheter som beror på dig.

 

”Konsumenttjänstelagen gäller endast vid lösa/fasta materiella ting”.

 

Avbeställning(avbokning)

Om behandlingen avbryts under utförandet, har företaget rätt till ersättning för den del av arbete som redan utförts.

Säljaren har också rätt till ersättning för förlorad inkomst på grund av att säljaren inte har kunnat åta sig annat arbete.

Om du som kund mot förmodan ej fått någon avbeställningsbekräftelse vid avbok från bokadirekt, så har din tid hos oss ej avbokats.

För att minska missförstånd, så maila oss gärna på info@salonggamlaunik.se för att se om tiden har avbokats.

 

Vardag & Helgavgift..

Nu tillkommer det en kväll/helgavgift på 100kr

extra utöver på det behandlingspriset som man bokat in hos sin terapeut. Kvällsavgiften på 100kr gäller från kl.17!

Vi lägger på det manuellt på plats

och inte via bokningstjänsten!

 

Tänk på..

Är du försenad mer än 15 min kommer din tid att avbokas, då vi inte hinner med din behandling och du debiteras hela

beloppet på vald behandling. Genom att boka en tid så accepterar du att du debiteras vid sen avbokning, försening eller utebliven närvaro.

Varför denna tidsgräns, är pga att inte bli sen inför nästa kundbokning samt motverka stressrelaterad arbetsmiljö!

 

Tack på förhand!

Copyright © All Rights Reserved